Bij multifiber houden we van duidelijke communicatie en afspraken. Ook wat betreft de werkzaamheden van onze techniekers. Op deze pagina vindt je dan ook alle informatie rondom een installatie afspraak.
Onze technieker heeft maximaal 1,5 uur tijd om je te voorzien van internet, telefonie en televisiediensten. Dit houdt in dat onze technieker het volgende voor je doet:
Heb je afgesproken dat er een technieker bij jou thuis langs komt om de apparatuur te installeren? Dan dien je hierbij zelf aanwezig te zijn. Mocht het niet lukken om zelf thuis te zijn, dan is het toegestaan om iemand anders namens jou de technieker te laten ontvangen. Deze persoon moet echter wel ouder zijn dan 18 jaar en dit moet vooraf doorgegeven zijn aan multifiber.
Houd er rekening mee dat je de technieker toegang geeft tot de noodzakelijke ruimtes zoals de meterkast of een ander punt waar de glasvezelkabel zit. Staat er voor de noodzakelijke ruimtes zwaar meubilair? Dan graag dit van tevoren al verplaatsen zodat niets meer in de weg staat dat de werkzaamheden van de technieker kan belemmeren.
Tijdens de installatie is het belangrijk dat er voor zowel de router als de TV-ontvanger een stroompunt beschikbaar is.
Onze techniekers zijn gecertificeerd voor het realiseren van een stroompunt in de meterkast. Tegen een meerprijs van €45,- kunnen zij een dubbele wandcontactdoos van 230V in de meterkast installeren.
Kabels
Afhankelijk van het pakket dat je gekozen hebt, zijn kabels inbegrepen bij de installatie.
Er is maximaal 4 x 10 meter UTP kabel (CAT5e) bij de prijs inbegrepen. Schroeven, installatietape, beugeltjes en connectoren zijn ook inbegrepen voor de werkzaamheden welke onze technieker uitvoert. Wil je een extra UTP kabel, dan bedraagt de meerprijs circa €10,-. Kosten voor een extra UTP kabel bedragen €1,- per meter.
Switch
Onze switch is aan te schaffen bij de technieker. Een switch met 5 poorten kost €40,-, een switch met 8 poorten €50,-.
Printers
Netwerkprinters worden ondersteund op glasvezel. Deze worden echter niet aangesloten door de techniekers van multifiber.
Alarm over IP
Alarm over IP wordt niet ondersteund. In vrijwel de meeste gevallen werkt het wel. We raden je aan om hierover ook even contact op te nemen met je verzekeraar en installateur.
Telefonie
Telefoniecentrales worden niet ondersteund.
Overig
Multifiber accepteert geen aansprakelijkheid voor het aansluiten van interne apparatuur en aansluiting en configuratie zoals een NAS.
Afspraak verschuiven
Een afspraak verschuiven kan kosteloos tot 24 uur van tevoren. Daarna, en ook bij jouw afwezigheid, brengen we €25,- in rekening.
Multifiber biedt één maand garantie op de werkzaamheden die tijdens de installatie als onderdeel van de complete opleverservice zijn uitgevoerd. Daarna is reguliere support mogelijk, zowel telefonisch als per e-mail. Waar nodig komen we naar je toe voor het oplossen van een storing of reparatie. Daaraan zijn kosten verbonden.
Garantie is van toepassing bij normaal gebruik en als er conform de installatie- en gebruiksvoorschriften gehandeld is.
Extra kosten die door jou of door derden gemaakt worden voor uitvoering van een reparatie vallen niet onder de garantie.
Techniekersafspraak | De technieker komt jouw apparatuur installeren en hiervoor brengen wij €70,- in rekening. |
Afspraak verschuiven | Een afspraak verschuiven kan kosteloos tot 24 uur van tevoren. Daarna, en ook bij je afwezigheid, brengen we €25,- in rekening. |
Kabel trekken door technieker na initiële afspraak | €35,- voorrijkosten + €17,50,- per kwartier + €1,- per meter kabel. |
Switch 5 poort | €40,- |
Switch 8 poort | €50,- |
Extra netwerkkabel (UTP -CAT5e) | €1,- per meter |
Dubbele wandcontactdoos 230V | €45,- |
Activeringskosten | Eenmalig €75,- |
In onderstaande handleiding vind je informatie over het aansluiten
en instellen van de multifiber producten en diensten.